Eindelijk....... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu Eindelijk....... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu

Eindelijk.......

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2005 | Spanje, Zaragoza

Ja ja ja, jullie zaten zeker al weer met smart te wachten op een nieuw verhaaltje van mijn belevenissen in Espana.... Sorry sorry sorry dat ik zo laks ben geweest, maar ja, geen bericht is goed bericht zeggen we maar.
Het gaat hier nog steeds errug prima (begint al bijna saai te worden he????) Inmiddels is het ook erg mooi weer aan het worden, dus ik ben druk bezig met aan mijn kleurtje te werken... (Deze zin klopt volgens mij niet helemaal, maar ja... O Heida, volgens mij gaat dit weer zo'n bekend kakverhaal worden, zet je kop koffie maar alvast klaar!!!)
Wat is er allemaal gebeurd hier??? Eerst hebben we sneeuw gehad, en aangezien dat de laatste 11 jaar niet meer was voorgekomen in Zaragoza waren al die Spanjaarden dus in paniek... Ze snapten er echt helemaal niets van, maar dat was wel errug grappig om te zien. Verder heb ik er ook alweer 4 weekjes college op zitten. Het gaat wel prima, maar het is wel even wennen, vergeleken met studeren in Nederland. Je hebt hier per vak 4 uur in de week les, en aangezien ik hier 5 vakken doe heb ik dus 20 uur per week les. Dat heb ik de afgelopen 3 jaar in Rotterdam nooit gehad!!! Maar goed, we hebben wel een relaxed rooster, op Maandag twee uurtjes les, van 5 tot 7, op Dinsdag en woensdag van 1 tot 9 en op Donderdag van 5 tot 7. Vrijdag dus lekker vrij! Het gaat ook wel goed met Spaans volgen. In het begin was ik echt kapot na 8 uur spaans luisteren (op dinsdag en woensdag) maar het begint inmiddels redelijk te wennen, en ik kan het gelukkig prima volgen. De manier van lesgeven is ook wel iets anders dan in Nederland. Ze gebruiken hier geen boeken, maar je kunt stencils kopen, en voor de rest is het heeeeeeel veeeeel meeschrijven met wat de docent vertelt. Maar goed, is ook wel prima, in elk geval minder lesstof dan in Nederland, en alles wordt in de les behandeld, dus weinig zelfstudie. Wel veel papers enzo schrijven, heb net de eerste twee van een lange reeks af. Sommige papers mogen we gelukkig in het Engels schrijven, dat gaat toch nog een stukje sneller dan in het Spaans, dus dat is ook wel fijn.
Verder nog lekker aan het stappen. Donderdag is een beetje de avond voor alle uitwisselingsstudenten, en is dus erg gezellig. We hebben ook al een beetje een stamkroeg op donderdagavond, La Tierra. Daar komen veel uitwisselingsstudenten, en draaien ze een beetje normale muziek. Is ook wel eens fijn na alle spaanse riedeltjes die je normaal hoort in de kroeg. Met die gezellige donderdagavondjes komt het dus ook wel goed uit dat we vrijdag vrij hebben van college!
Verder heb ik nog schokkend nieuws: Ik sport tegenwoordig! Na 3 jaar op de bank hangen (afgewisseld met de actieve, maar korte periodes sporten met Maaike in Rotterdam) heb ik hier een abonnement bij de sportschool! Echt heel bizar, maar eigenlijk vind ik het toch best leuk... Zelfs gisterochtend (was zaterdag!) om half elf met Ilse gaat sporten!!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dus als ik terug kom ben ik als het goed is strak en bruin!
Verder zijn mijn ouders hier ook langs geweest, was erg gezellig, lekker gegeten, de stad laten zien, een beetje in de omgeving rondgereden en goed geshopt! Was erg leuk dat ze hier waren! Het weekend daarna is Patrick geweest, was ook weer erg leuk om die te zien. Lekker samen thuis gezeten, en eventjes met Robert en Diederik iets wezen drinken. Het weekend daarna was Nicolette jarig, en waren haar ouders hier ook. Ook erg gezellig, en een mooi verjaardagsfeestje gehad, compleet met ballonnen, slingers en feesthoedjes. Die hebben we ook maar opgehouden tijdens het stappen, dus dat was weer een mooi avondje, met veel aandacht en gratis drankjes! Sinds Nicolette d'r verjaardag is de lente hier ook eindelijk begonnen, en we hebben een prima terras hier in het park gevonden, met prima ligstoeltjes, dus dat is een beetje onze nieuwe hang-out plek geworden. Errug prima, is nu ongeveer 20-25 graden en zon. Eindelijk dus een beetje spaanse temperaturen. Wij vinden het ook al rokjes-tijd, maar daar denken die Spanjaarden anders over. Die lopen nog steeds in dikke wintertruien en lachen ons heel hard uit als wij met onze rokjes rond lopen of in onze bikini in het park liggen, maar boeien... Wij zijn zometeen mooi bruin!
Vanaf woensdag hebben we ook anderhalve week paasvakantie, heb ik ook veel zin in. Woensdag komt Patrick weer, en dan gaan we van vrijdag tot zondag lekker naar Barcelona. En dan donderdag waarschijnlijk tot zondag naar Valencia met nog een paar uitwisselingsstudenten. Ook erg leuk, en lekker naar het strand waarschijnlijk.
Daarover volgende keer meer!!! Ik vind het nu wel weer een lang genoeg verhaal geworden.. Heida, ben je nog wakker??????? Ik heb trouwens de fotos op een andere website gezet: groups.msn.com/marjoleininzaragoza want ik kan hier maar 10 foto's op zetten. Zal de volgende keer proberen iets sneller een nieuw berichtje te plaatsen, worden het misschien een keer niet van die lange verhalen!!!!
Tot snel allemaal!

Besos,
Marjolein
PS: Mutskes, zou het echt gezellig vinden als jullie langskomen!!! Laat het me maar weten wanneer jullie willen komen!

  • 21 Maart 2005 - 04:29

    Eefke:

    Hey Marjolein!
    Klinkt errug goed allemaal!! Hier is het erg warm en mooi, maar wel wat rustiger. Nog geen grote uitgaansverhalen dus. Is ook wel een keer goed voor je. Ik zag je gisteren wel op msn, maar heb soms problemen met antwoorden. Je zou toch denken dat ze daar wel goed in zijn in Azie???? Nog heel veel plezier en ik spreek je snel een keer op msn of skype.

    Kus eefke

  • 21 Maart 2005 - 11:05

    Tatiana:

    Hee Majo!!!

    Leuk eindelijk weer een verhaaltje!!!! fijn joh dat het al lekker weer begint te worden! hier is het sinds gisteren ook een beetje lente, het zonnetje schijnt, maar het is nog geen rokjes weer! ik zie dan ook nog steeds lijkbleek, dus een paar felle zonnestralen zouden geen kwaad kunnen! we gaan proberen even bij je langs te komen, maar je weet hoe het gaat met de mutsen; daar gaat natuurlijk eerst een logistiek proces aan mailtjes en data aan vooraf.hahah.
    over anderhalve week naar New York, heb ik wel zin in, hoop dat het daar al een beetje goed weer is!

    Nou goed, nou ben ik volgens mij, om in jouw termen te blijven ook een kakverhaal aan het schrijven, dus ik stop er maar mee!!

    Ooh ja!! Ik zag je zusje afgelopen vrijdag tijdens "uitgaan" in Oosterhout! was wel leuk lekker bijdehandte chica net als haar zus!!!

    Ik ga eens uitvinden hoe dat skype werkt wantdan kan ik je bellen nu snap ik er nog niets van!!!

    Luego!!!

    XXX
    Tatiana

  • 29 Maart 2005 - 06:37

    Arjen:

    Kakverhalen van Marjolein, ze blijven toch fijn.. Hoeveel koffie ik ook nodig heb, ze mogen wat mij betreft wel wat vaker komen! Spreek je hopelijk snel weer! Liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 25794

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: