Platja d´Aro, Cucarachas y Exámenes... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu Platja d´Aro, Cucarachas y Exámenes... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu

Platja d´Aro, Cucarachas y Exámenes...

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2005 | Spanje, Zaragoza

Hey allemaal!

De tentamens zijn begonnen, en ik moet eigenlijk heel hard leren, maar ik vond dit wel een mooie bezigheid tijdens mijn Studie Ontwijkend Gedrag (Ook wel bekend als SOG)
Twee weekenden geleden zijn we met zijn zessen (=Nicolette, Ilse, Ruben, Jaap, Robbert en ik) naar het huis van Robbert zijn ouders in Platja d´Aro geweest. Wat was dat fijn! Een enorme villa, met privé zwembad bovenop een berg met uitzicht op de baai van Palomes en Platja d´Aro.... We hebben ons daar prima vermaakt, ook omdat het gelukkig erg mooi weer was. Lekker gechilled, gezwommen, gegeten en Nederlandse tv gekeken! Vrijdagavond om 8 uur zaten we dan ook met zijn allen voor de buis om lekker GTST te kijken! Was wel heel raar na 4 maanden geen Nederlandse televisie gezien te hebben. Verder hebben we daar nog slangen gevonden, en een zwemmende pad in het zwembad.... Was een zeer decadent weekendje, maar wel erg lekker en goed voor het bruin worden!
Toen we terugkwamen moesten we toch echt gaan beginnen met leren, maar daar waren een paar kleine beestjes het niet mee eens... We hadden nl CUCARACHAS (oftewel, kakkerlakken....) BAH! Nu ben ik niet zo heel bang voor beestjes, maar dit zijn toch echt wel hele smerige beestjes, en het is al helemaal niet fijn wakker worden als je ze ´s ochtends ineens in je gootsteen vindt. Ze zijn hier ook een stuk groter dan in Nederland, en ze komen in kolonies, wat bleek toen ik na een feestje nietsvermoedend ons huisje instapte en er ineens 3 kakkerlakken in de keuken zaten en 2 in mijn slaapkamer! Dat werd dus een mooie nachtelijk kakkerlak-vang-festijn! Vooral die in mijn slaapkamer moesten echt weg voordat ik mijn bedje inkroop. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende ochtend vroeg opgestaan om te leren. Moest nog even iets uitprinten, maar toen ik mijn vers geprinte blaadje uit mijn printer pakte, zat daar een fijn-gecrushte kakkerlak op! Weer dus mijn pacemakertje nodig gehad op de vroege ochtend. De printer maar even ontdaan van de resten van de kakkerlak, want voor je het weet komen zijn vriendjes allemaal langs om dat te doen, en daar had ik toch weinig zin in. Maar goed, nu het iets minder warm is en ons complete huisje met chloor is schoongemaakt, lijken ze weg... Ben benieuwd wat er gebeurd als het weer warmer wordt, maar ik vrees het ergste want vanochtend stond er in de krant dat er een kakkerlak-plaag in Zaragoza heerst. Het eerste nadeel aan wonen in Spanje is dus gevonden! (Voor de rest bevalt het trouwens nog prima hoor!)
Vanochtend heb ik mijn eerste tentamen gehad, was ook weer een mooi staaltje van de Spaanse cultuur. Beginnen in Nederland de tentamens altijd op de seconde af op tijd, hier doen ze daar niet zo moeilijk over. Wij zaten keurig een kwartier vantevoren in het lokaal te wachten, nog geen spoor van een docent te bekennen... Die kwam dus ook precies om 10 uur binnen, om vervolgens weer weg te lopen om de tentamens nog even te kopieren, en vervolgens nog even de blaadjes voor de antwoorden aan elkaar te nieten.... Zeer apart, maar het schijnt hier de normaalste zaak van de wereld te zijn, ach ja, ook prima hoor, weten we dat ook weer. Je zit hier ook niet aan tafels je tentamen te maken, maar in van die hele ouderwetse stoeltjes met zo'n klein klaptafeltje, ook vrij irritant. Maar goed, het tentamen was best lastig, vooral de vragen waren voor mij niet allemaal even duidelijk, maar ik denk wel dat ik de benodigde punten heb gehaald. Maandag krijgen we de uitslag, dus ik ben zeer benieuwd.
Nou, ik ga nu maar weer verder met het (zeer saaie) tentamen voor morgen leren, moet toch ook gebeuren he....

Tot snel weer!
Besos!

  • 01 Juni 2005 - 19:16

    Maaike:

    Hey sjo! soggen kan ik ook erg goed, ben er nu namelijk mee bezig. Moet eigenlijk leren, maar zit een beetje op internet te surfen... Heb verder niet zoveel te vertellen, heb je onlangs nog gesproken. Succes met de kakkerlakken en met de tentamens natuurlijk! Besos! (ik kan ook een beetje spaans!)

  • 04 Juni 2005 - 19:38

    Arjen:

    Hey Schipper,

    Ik wil even mijn excuses aanbieden voor al dat bijdehante gedrag van mij de laatste tijd. Vooral omdat je altijd zo aardig tegen me bent, je hebt het niet verdiend. En Nic natuurlijk ook niet dus wil je haar ook mijn excuses aanbieden? Ik beloof dat ik me beter zal gedragen vanaf nu! Ik weet nu waar mijn plek is en zal daar ook blijven, als ik nog wat voor je kan doen zeg je het maar. Hopelijk vergeef je het me, liefs Arjen

  • 25 Juni 2005 - 19:18

    Esther:

    He die mArjolein,

    Wat een verhaal, kakkerlakken gatver!!!!!!!
    En hoe zijn de tentamens gegaan? Ben nu ook hard aan de studie want dinsdag mag ik weer.
    Kijk erg uit naar de naderende vakantie. Lekker relaxen in France. Geniet nog maar van de tijd in Spanje en ik kan nu wel zeggen tot snel.\
    Veel plezier nog
    Groetjes Esther

  • 03 Juli 2005 - 11:49

    Ilas S:

    Chica!! Hoe was het in San Sebastian? Lekker op het strand liggen bakken? Hier is het echt super, ben nu in Tarifa.. strand is echt zeeeer mooi! Granada moeten jullie ook echt zeker gaan zien, was super! hierna gaan we naar cadiz en sevilla, als ik nog tips heb horen jullie het zeker nog wel!! Maar ik ben bang dat david me niet gaat achterlaten in Zaragoza (hij twijfelt nog een beetje..hahah!!)! Gelukkig zien we elkaar in Holanda weer snel!! Fijne vakantie nog, geniet lekker van alle uitstapjes!!
    besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 24747

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: