Update - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu

Update

Door: Marjolein

24 Januari 2005 | Spanje, Zaragoza

Hoi Allemaal!!!!

Even een berichtje uit een zonnig (!!!!!!) Zaragoza!!! Zit nu even in een internetcafeetje met Nic, maar binnenkort hebben we als het goed is internet in ons appartementje, dus dan kan ik jullie weer iets makkelijker bereiken en spreken!
Hier is alles prima, vorige week woensdag aangekomen, en we konden gelukkig gelijk het appartement in. Is erg prima, met 3 slaapkamers, een woonkamer, badkamertje en een keuken, en het allerbelangrijkste, we hebben geen balkon, maar een erg mooie binnenplaats van ongeveer 40 m2!!!! Dat is dus erg prima, verder ziet alles er netjes uit, wel spaans natuurlijk, maar we zijn er erg gelukkig mee! Het enige jammere is dat we een beetje een kleine boiler hebben, dus echt uitgebreid douchen zit er niet in.... En na elkaar douchen is al helemaal lastig, maar goed, daar wennen we wel aan!
De eerste dagen hier waren erg rustig, woensdagavond gelijk even naar een warenhuis geweest om even beddengoed en handdoeken te halen en een koffiezet apparaat, en ´s avonds zijn we gezellig met zijn vieren uit eten geweest.(Met Patrick en Annemarie, een vriendin van Nicolette)
Donderdag hebben we een beetje door de stad gelopen enzo en een beetje rondgehangen op de binnenplaats. Je merkt wel goed dat Zaragoza echt een stad is om te wonen, en helemaal niet toeristisch, we moeten de leuke uitstapjes nog even ontdekken voordat iedereen hier gezellig langs komt. Shoppen gaat hier wel prima, maar tot nu toe heb ik me nog netjes ingehouden. En het is hier ook erg katholiek, gisteren wilden patrick en ik even gezellig de stad in en daarna iets eten, maar alles is op zondag dicht, tot aan de restaurants aan toe!!!!! Dus gezellig de laatste avond uit eten werd een snelle hap bij de McDonalds, toch weer mijn grote vriend die me nooit in de steek laat!
Morgen gaan we maar eens even bij de universiteit langs, ons gezicht daar laten zien, en ons even inschrijven enzo, en erachter komen wanneer we naar college moeten enzo. We moeten nog wel een beetje spaans leren, gaat wel elke dag iets beter, maar het is toch nog niet goed genoeg om colleges te gaan volgen. Helaas was de spaans cursus waar we ons voor hadden ingeschreven al vol, maar als het goed is hebben we nu wel iemand gevonden die ons spaans gaat leren. We hebben tot nu toe nog niet echt andere studenten leren kennen, omdat ons semester pas in Februari begint. Wel al andere Spanjaarden ontmoet tijdens uitgaan zaterdag, maar die waren een beetje kansloos, en verschrikkelijk dronken.... Stappen gaat hier ook prima, je moet alleen even in het ritme komen, zoals met heel veel dingen hier... Om een uur of 2-3 wordt het pas gezellig, en dat gaat dan door tot een uur of 8, zodat je weer vrolijk met de bus naar huis kan, omdat die dan alweer rijden. Dat verklaart misschien ook dat er zondag niets te doen was.....

Voor fotootjes moet je maar naar mijn website gaan, marjoleinschipper.waarbenjij.nu, kun je onze binnenplaats bewonderen, en mooie berichtjes plaatsen natuurlijk, ben natuurlijk wel benieuwd wat iedereen uitvoert in de tussentijd! Als je je e-mail adres toevoegt aan de mailinglijst op die site krijg je automatisch een berichtje als er een update is! Dan hoef ik niet elke keer alle adressen in te typen en dan kan ik ook niemand vergeten!!!!

Nou, ik hoop dat in Nederland en voor sommigen op een andere plaats in de wereld ook alles goed gaat!

O, en nog even mijn adres en telefoonnummer hier in Spanje:

Calle Latassa 20, Entresuelo 4a
50009, Zaragoza
España

telefoonnummer : 0034 609651789 Als je me wil bellen kun je het beste bellen via telediscount, dan draai je eerst 0900-1527, en dan vertelt een computer je wel wat je moet doen, dit is nl veel goedkoper! (25 cent per minuut) Werkt ook vanaf je mobiele!

Hasta Luego!

Een dikke zoen,

Marjolein

• 24 Januari 2005 - 17:34

Tatiana:

Ola Majo!!!

Leuk om te lezen dat het allemaal goed is gegaan de eerste paar dagen! super leuk dat jullie ook al een appartementje hebben gevonden.
    Ik ben benieuwd naar de updates! veel succes nog met je spaans...maar dat zal zeker wel goed komen jou kennende!!

Dikke kus,
    Tatiana

• 25 Januari 2005 - 12:19

Essie:

hoi marjolien,
    hoop dat alles goed gaat, deze website staat inmiddels bij de favoriete internetsites!!!veel plezier daar in de zon (jaja kijk naar buiten en....sneeuw, brrr). leuke mail hoop snel meer van jet horen.
    liefs esther

• 26 Januari 2005 - 10:54

Barb:

Hoi Marjolein,
    Een leuk appartement! En zo dicht bij alles! Minder van de boiler, ach komt wel goed.
    Groetjes Barbara

• 27 Januari 2005 - 16:21

Joris:

He Mayo!!

Zo te horen ga je je prima vermaken daar! Geniet er goed van, want voor je het weet ben je weer in Nederland! Veel plezier en denk een beetje aan de hardwerkende mensen in Nederland.

Dikke zoen,
    Joris Oomen

• 28 Januari 2005 - 08:30

Jelle:

Goed bezig daaro...Ik heb Patrick al afgericht hoor. Heb ik jou niet voor nodig. Als het goed is is ie nu ons huissie aan het schoonmaken. Best oke dacht ik zo. Enne koken kan ie ook goed onze huissloof :p. Veel plezier daaro enne we drinken er wel een paar op je dit weekend.... Groetjes,

Jelle