Por fin..... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu Por fin..... - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu

Por fin.....

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2005 | Spanje, Zaragoza

Hola allemaal!

Eindelijk weer een berichtje uit Spanje! Alles goed bij jullie? Hier gaat het prima, ben alweer over de helft van mijn tijd hier, en het gaat veeeeel te snel!
Om maar even bij het begin te beginnen. Zoals ik de vorige keer al zei stonden er bezoekjes aan Madrid en Platja d'Aro op het programma. Dus op een mooie ochtend (21 April) zijn we met zijn drieen (Nicolette, Ilse en ik) de bus ingestapt op weg naar Madrid. Helaas konden we door tijd en geld-gebrek maar 1 dagje gaan, dus we hadden een strak programma voorbereid. (Met dank aan onze reisleidster Ilse) Maar ja, wat gebeurd er als je 3 meiden loslaat in Madrid? Dan moeten ze eerst de weg vinden. Nu hadden we een kaartje waar niet alle straatnamen opstonden, dus het duurde even (=ongeveer 10 minuten) voordat we eindelijk doorhadden waar we eigenlijk waren. Eerst maar even lekker uitgebreid gelunched. Was zeer lekker! Daarna op de grote stadstour gegaan, we zijn op Plaza España geweest, hebben het Palacio Real gezien, op Plaza Mayor even op het terras gezeten, en een beetje door de stad geslenterd. 's Avonds lekker gegeten op het terras, en helaas moesten we om half 11 alweer de bus in, terug naar Zaragoza. Het dagje was zeker geslaagd, en Madrid is echt een hele mooie stad, een aanrader. Het is jammer dat het overal zover vandaan ligt, het ligt echt in the middle of nowhere, maar anders zou het zeker in mijn favoriete-steden-om-te-wonen lijstje komen!
23 April was het weer eens een feestdag, de dag van Aragon, de provincie waar Zaragoza in ligt. Er was een hele mooie optocht waar we naartoe zijn geweest, net als alle andere inwoners van Zaragoza, het was echt een grote mensenmassa. 's Avonds was er een open-lucht concert, dus daar zijn we ook even wezen kijken, maar dat viel een beetje tegen, dus toen zijn we maar weer gewoon uit geweest. Het weer was toen ook erg goed, 30 graden en zon, dus lekker bakken in het park en af en toe de fontein in voor de nodige verkoeling. Die Spanjaarden weten niet wat ze meemaken met die gekke Nederlanders hier.
Het weekend van koninginnedag kwam Lisette gezellig naar Spanje! Eerst twee daagjes lekker in Barcelona geweest (eindelijk op het strand in bikini!). Lekker dus gechilled, gegeten en poging gedaan tot shoppen, maar het was zoals gewoonlijk weer achterlijk druk in Barcelona, dus die hebben we uitgesteld tot Zaragoza. Maandag zijn we samen naar Zaragoza gegaan. Daar ook lekker in het park gelegen, en (voornamelijk Lisette) lekker geshopt. Dinsdagavond zijn we met een hele groep Nederlanders bij het beroemde "Las Palomas" wezen eten. Daar hebben ze een enorm tapas buffet, waar je voor het astronomische bedrag van 11,50 euro onbeperkt mag (vr)eten. Dat hebben we dus ook gedaan, en later bij de Centrick lag iedereen dus ook voor pampus op de bank.... Woensdag moest ze helaas alweer naar huis toe, maar het was een erg leuk lang weekend. Die woensdagnacht kwam gelukkig de volgende bezoeker weer, Patrick! (Alweer, ja alweer!!!) Eindelijk was het een keer mooi weer terwijl Patrick hier was, dus ook weer lekker uitgebreid gegeten op onze binnenplaats en lekker van het zonnetje genoten! Blijft alleen wel jammer dat Patrick in 3 dagen net zo bruin is geworden als ik in 3 maanden, maar ja, that's life... Vrijdag hebben we een autootje gehuurd en zijn we naar het monasterio (klooster) de Piedra geweest. Dat klooster is niet zo spannend, maar er ligt een enorm land bij met allemaal watervallen! Was erg mooi! Helaas moest Patrick maandag alweer terug naar huis, en werd het voor mij ook weer hoog tijd om de universiteit van binnen te gaan bekijken (na weer anderhalve week vakantie...) Dus sindsdien erg druk beziggeweest met papers schrijven en artikelen lezen, want de tentamens komen er al bijna aan, over precies 2 weken heb ik mijn eerste tentamen...(1 juni)
En ik heb hier natuurlijk mijn verjaardag gevierd! Nicolette had een geweldig champagne-ontbijt-buffet geregeld, dus afgelopen zaterdag werd ik heerlijk wakker gezongen door 8 Nederlanders! En het cadeau: een zwembad met palmboom en glijbaan! Dat is nu, naast de hangmat de grote trots van onze binnenplaats! Lekker ontbeten met zijn allen, met een glaasje champagne erbij, dus ik voelde me zeker jarig! Gisteravond hebben we nog even met zijn allen hier gegeten om ook op de dag zelf nog iets leuks te doen. Iedereen ook heel erg bedankt voor alle lieve smsjes, kaartjes, emailtjes, telefoontjes etc.! Heida, was jammer dat ik je niet kon verstaan over de skype-out, maar we kletsen binnenkort wel weer even bij!
Vrijdagochtend gaan we naar Playa d'Aro, om daar maar even lekker aan het zwembad te beginnen met het echte leren van de tentamens. Ik heb erg veel zin in weer een lekker weekendje weg!
Nou, dat was het geloof ik wel weer een beetje, mijn belevenissen van de afgelopen anderhalve maand!
De nieuwe fotootjes staan weer op groups.msn.com/marjoleininzaragoza!

Tot snel!

  • 19 Mei 2005 - 07:48

    Jorg:

    Marjoleintje, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Kan slechter he, met champagne in spanje jarig zijn.. Succes met studeren voor je tentamens, die van mij beginnen maandag al..oeps vergeten.
    Have fun en zie je van de zomer in Fr.
    groeten
    Jorg

  • 19 Mei 2005 - 13:53

    Peter:

    Leintje, dat zijn weer fijne verhalen! Wel kut dat het nu overal lekker weer begint te worden! Ik heb afgelopen week voor het eerst af en toe een trui aan moeten trekken. Spreek je snel weer. Liefs, Peet

  • 22 Mei 2005 - 13:10

    Eefke:

    Hey marjolein, Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad, en mijn e-card hebt gehad. Thanks voor die van jou. Ik zal morgen ff een berichtje op mijn site zetten, dan kun je zien wat ze me aan hebben gedaan hier op mijn verjaardag...
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 24747

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: