Hola! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van marjoleinschipper - WaarBenJij.nu

Hola!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2005 | Spanje, Zaragoza

Hola a todos!

Na vele klachten over het uitblijven van mooie verhalen op deze website, maar weer eens een update van mijn leventje in Espana...
Hier is het, zoals jullie waarschijnlijk wel verwachten alles nog steeds prima! Nog steeds lekker weer, zo af en toe een wolkje, maar daar doen we niet te moeilijk over. Zal wel weer wennen worden in NL..
Het was wel weer een mooi weekje, overdag hebben we natuurlijk gewoon spaans les en 's avonds een beetje chillen, MTV espana kijken, en zo nu en dan eventjes (understatement!!!) de kroeg in. We zijn er inmiddels wel achter gekomen dat het gewoon niet mogelijk is om eerder dan 8 uur thuis te komen als je gaat stappen. Het begint pas om een uur of drie gezellig te worden en ja, dan gaat de tijd toch wel snel, en is het voor je weet 8 uur, en kun je weer vrolijk met de bus naar huis. Afgelopen donderdag zijn we dus even de stad in geweest met twee gasten uit Maastricht, Niels en Vincent. We dachten dat er een mooi feestje voor exchange studenten zou zijn, maar toen we aankwamen in die bar was er helemaal niemand. Beetje balen dus. De volgende dag kwamen we er ook achter dat dat feestje pas een week later zou zijn... Op naar de volgende bar dus, waar het wel erg gezellig was. Misschien een beetje te gezellig, te danken aan de gin-fanta limon (soort gin-tonic maar dan anders) die de barmannen ons met veel plezier (gratis!) gaven. Niels heb ik om 3 uur maar naar de taxi gebracht, die kon toen al niet meer rechtop blijven staan, maar we zijn met zijn drieen nog gebleven. Toen het toch echt bedtijd was en we dus naar huis toe gingen was Vincent zijn jas kwijt.... Heel relaxed. Na de hele bar ingelicht te hebben, bleek hij gewoon 2 meter verderop te hangen. Nicolette had in de tussentijd ook een kleine spanjaard gevonden om even de tijd mee te doden. Maar uiteindelijk is toch iedereen weer netjes naar huis meegegaan.
Vrijdag dus een beetje een lam dagje gehad, maar zaterdag was de grote dag voor heel Zaragoza (en dus ook een beetje voor ons..) Real Zaragoza moest nl spelen tegen Barcelona (dit gaat over voetbal, voor de leken onder ons) Daar moesten we natuurlijk bij zijn, dus na een bezoekje aan de fanshop van Real Zaragoza waren we er helemaal klaar voor (Zie foto's) Helaas heeft Real Zaragoza voetbal les gekregen van Barcelona, ze hebben met 4-1 verloren, waarbij het eerste doelpunt in de tweede minuut een eigen doelunt van Zaragoza was. Beetje jammer, maar ach.. Verder was er ook een beetje rivaliteit tussen de supporters van Barcelona en Zaragoza, en raad eens wie er precies tussen de vakken van de Zaragoza Hooligans en de Barcelona supporters (ook wel een beetje hooligans) zaten? Ja natuurlijk, daar zaten wij. Met het gevolg dat er in de rust ineens een barcelona supporter ons vak in kwam vliegen, en mijn knie wel een erg mooi plekje vond om zijn voeten neer te zetten zodat ie nog even verder kon duiken... Geen blijvende schade hoor, de ME mannetjes zijn hier niet vriendelijk tegen dat soort mensen, die worden hardhandig het stadion uitgewerkt. Maar goed, het was dus wel enerverend, ook al was de wedstrijd niet echt spannend. En alsof het nog niet genoeg was voor die dag: toen we na de wedstrijd gingen eten viel er ineens een baksteen van de muur af en die landde ongeveer 5 cm van mij vandaan! Heel rustig allemaal hier in Spanje. Toen hebben we dus ook maar besloten om niet meer te gaan stappen, en lekker veilig naar huis te gaan.
Oh, oh, het is geloof ik wel weer een beetje een lang verhaal aan het worden, maar even volhouden nog!
Verder niet veel spannends meer gebeurd, vanavond gaan we even iets drinken met een ander Nederlands meisje dat hier zondag is aangekomen. Donderdag hebben we de eerste introductie bijeenkomst op de universiteit, en dan begint het hier eigenlijk pas echt!
Ben erg benieuwd hoe het zometeen zal gaan met lessen in het spaans, maar goed, dat zien we later allemaal wel! Zoals ze hier nog steeds zeggen, Manana, manana, vamos a ver!
Hoop snel ook jullie reacties te lezen en zo te weten of het allemaal ook nog goed gaat in Nederland en omgeving, en waar jullie je allemaal mee bezig houden!

Hasta pronto!

Besos
Marjolein

  • 18 Februari 2005 - 04:27

    Arjen:

    Zulke mooie verhaaltjes, en geen reacties! Zielig hoor.. :) Nog bedankt voor je hulp vandaag, je bent een lifesaver! Spreek je snel weer!

    Liefs, Arjen

  • 19 Februari 2005 - 00:24

    Eefke:

    Hey marjolien, Hoever zitten jullie van Barcelona af? Ik vlieg aankomende donderdag naar barcelona!! Lekker van het mooiere weer genieten. Zomerkleren inpakken dus? Nog veel plezier in het mooie spanje!! Liefs eefke

  • 19 Februari 2005 - 14:41

    Joost:

    He Sjo! Gaat allemaal wel lekker daar zo te horen! Met Rusty gaat het allemaal wel goed maar het huusleven is wel een beetje saai zonder jullie, dus kom snel maar weer terug. Gaan binnenkort toch nog proberen om een huuskamer te maken van de keuken maar dat kan alleen niet voordat de wasmachine gemaakt is en niet meer lekt. Dikke kus

  • 22 Februari 2005 - 14:48

    Jorg:

    He marjoleintje,
    alles goed, daar in zaragoso zo te zien en te horen via snoekie! leuk scypen (spel ik dit goed?) en webcammen, snap er niets van maar goed, da's niet de eerste keer!
    Pff ben lekker begonnen aan mijn scriptie en zit meteen rotsvast!!nou ja aangezien ik verder niets te doen heb, mar heel de dag vrijgenomen, wat moet je anders. Ben hard geld bij elkaar aan het schrapen om toch nog een tripje naar Barca te plannen. we (es en ik)laten het nog wel weten.
    Veel plezier en humm oh ja brago
    Jorg

  • 02 Maart 2005 - 08:54

    Yve:

    Hi SJO!!! Jezus ze hebben het wel op je gemunt zeg daar in Spanje. Het klinkt allemaal erg gezellig en zo te zien heb jij het inmiddels hartstikke druk. De afgelopen twee weken zijn volop studie dagen voor je neem ik aan. Maar ja je kan bijkbaar ook gelijk door naar de les na het stappen ;). Ik ben trots op jullie!!!
    Jij houdt een oogje op het zeil als het om gin gaat en nic? Gelukkig is ze overgestapt van de kleine Spanjaarden tot wat grotere.
    Hoe gaat het met jou spanjaard? Hebben jullie veel contact? Gaat ie binnenkort weer langskomen? Ik vind het in ieder geval wel een beetje moeilijk om aan de andere kant van de wereld te zijn. Maar we hebben nu een beetje ritme gevonden in hoe je contact kan houden over zo'n grote afstand. Zonder frustraties etc. En hij gaat langskomen gelukkig. Dat wordt erg gaaf.

    Josty ik zie wat copy paste werk op onze sites ;)

    Heel veel liefs uit Zuid Afrika aan mijn lieve huisgenoten!

  • 04 Maart 2005 - 10:04

    Ouwe:

    He baby,

    Ik zit nu lekker op Stansted te wachten op mijn vliegtuigje dat recht voor mijn neus staat. Mooi balen het is hier gewoon gaan sneeuwen en nu vertraging.

    heb nog maar weinig tijd om te netten dus ga stoppen.

    I love you zie je straks

  • 04 Maart 2005 - 10:04

    Ouwe:

    He baby,

    Ik zit nu lekker op Stansted te wachten op mijn vliegtuigje dat recht voor mijn neus staat. Mooi balen het is hier gewoon gaan sneeuwen en nu vertraging.

    heb nog maar weinig tijd om te netten dus ga stoppen.

    I love you zie je straks

  • 07 Maart 2005 - 17:47

    Arjen:

    Hey Schippertje! De balans is een beetje weg hoor, lees nu alleen Nic's kakverhalen! We spreken elkaar snel weer!!

    Liefs, Arjen

  • 14 Maart 2005 - 18:01

    Esther:

    Hou gaat het allemaal daar in dat verre espania? Hier wordt je mede door mij erg gemist. Afgelopen vrijdag stond ik weer zeer nuchter te zijn tussen allemaal zatte mensen en miste je. Zou je mij op mijn werk een mailtje met jouw mail adres kunnen sturen? Mijn mail adres is e.groenestein@rvdk.minjus.
    nl dan kan ik je lekker even bijpraten. Groetjes Esther

  • 20 Maart 2005 - 14:02

    Romy:

    He Mayo!! Alles goed? Wat grappig dat daar zoveel Maastrichtenaren zitten zeg.. Ik hoop dat ik nog die kant uit kan komen!! Tot snel.. Liefs Romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 25844

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: